Fri. Jul 19th, 2024
Ο Ουκρανός ολιγάρχης Viktor Medvedchuk (αριστερά) και ο Ρώσος Πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν, στην Αγία Πετρούπολη, τον Ιούλιο του 2019.

Οι υπηρεσίες πληροφοριών της Τσεχίας και της Πολωνίας αποκάλυψαν τις δραστηριότητες ενός ρωσικού δικτύου με στόχο να επηρεάσει το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών του Ιουνίου. Συγκεκριμένα, δημιούργησε τον ιστότοπο πληροφοριών Voice of Europe , που καταχωρήθηκε στην Πράγα και έκλεισε οι τσεχικές αρχές, ο οποίος μετέφερε φιλορωσικές πληροφορίες που επικρίνουν τη δυτική βοήθεια προς την Ουκρανία.

Ο Petr Fiala, ο Τσέχος Πρωθυπουργός, ανέφερε στις 27 Μαρτίου ότι ο ιστότοπος καθώς και ο Viktor Medvedchuk, ένας φιλορώσος Ουκρανός ολιγάρχης κοντά στον Βλαντιμίρ Πούτιν, και ο συνεργάτης του, Artem Marchevsky, είχαν συμπεριληφθεί στη λίστα των ατόμων που επιβλήθηκαν κυρώσεις. Χώρα. Ο τελευταίος ζει στην Τσεχία από το 2022.

«Τα χρήματα από τη Μόσχα χρησιμοποιήθηκαν για να πληρωθούν ορισμένοι πολιτικοί εκπρόσωποι που διέδιδαν ρωσική προπαγάνδα», είπε η BIS, η τσεχική υπηρεσία πληροφοριών, πριν προσθέσει ότι «άτομα με ισχυρές φιλορωσικές απόψεις, συμπεριλαμβανομένων ευρωπαίων πολιτικών, έλαβαν χώρο στα μέσα ενημέρωσης εκεί .

Αναζητήσεις

Οι πολωνικές υπηρεσίες αντικατασκοπείας (ABW) από την πλευρά τους ανακοίνωσαν στις 28 Μαρτίου ότι είχαν πραγματοποιήσει έρευνες την προηγούμενη ημέρα και ανέφεραν ότι ενεργούσαν σε συνεργασία με πολλές ευρωπαϊκές υπηρεσίες πληροφοριών. Σχεδόν 48.500 ευρώ καθώς και 36.000 δολάρια (33.000 ευρώ) κατασχέθηκαν σε δύο ξεχωριστές έρευνες. Προγραμματίζονται και άλλες επεμβάσεις.

Κατηγορήθηκε ένας πολωνός πολίτης ύποπτος για κατασκοπεία για λογαριασμό των ρωσικών μυστικών υπηρεσιών. Θα είχε δωροδοκήσει Πολωνούς και Ευρωπαίους βουλευτές προς όφελος των υπηρεσιών του Ρωσικές μυστικές υπηρεσίες, προκειμένου να «χτίσουν ρωσικές ζώνες επιρροής στην Ευρώπη» . Σύμφωνα με την πολωνική ειδησεογραφική τοποθεσία o2 , ένας από τους ανθρώπους στο στόχαστρο της ABW θα ήταν ο Jacek Jabubczyk, ιδιοκτήτης του ιστότοπου της Φωνής της Ευρώπης από τον Μάρτιο του 2023.

Η τσεχική εφημερίδα Denik N ισχυρίζεται ότι πολιτικοί από τη Γαλλία, την Ολλανδία, το Βέλγιο, τη Γερμανία, την Πολωνία και την Ουγγαρία έλαβαν ρωσικά χρήματα για σχόλια που ευνοούν τη Μόσχα. Φάκελοι που θα ανέρχονταν σε εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ μόνο για το 2023. Ο ιστότοπος Voice of Europe χρηματοδοτήθηκε από τη Μόσχα, με επικεφαλής τον Viktor Medvedtchouk. Όμως ήταν ο Μαρτσέφσκι που φρόντισε για το περιεχόμενο και επικοινώνησε με Ευρωπαίους πολιτικούς, σύμφωνα με καθημερινή πηγή.

Διαβάστε επίσης | Άρθρο που προορίζεται για τους συνδρομητές μας Μια ρωσική επιχείρηση αποσταθεροποίησης είχε στόχο αρκετές ευρωπαϊκές χώρες

Στη Γερμανία, μέλη του ακροδεξιού κόμματος AfD, συμπεριλαμβανομένων των δύο αρχηγών της ευρωπαϊκής λίστας, έδωσαν συνεντεύξεις στο Voice of Europe . Στην Ολλανδία, δεν έχουν γνωστοποιηθεί ονόματα πιθανών δικαιούχων ρωσικών χρημάτων, η ευθύνη αυτή πέφτει, σύμφωνα με την παραιτηθείσα κυβέρνηση, στις υπηρεσίες πληροφοριών. Το θέμα ωστόσο τέθηκε στην Βουλή την Τετάρτη 27 Μαρτίου. Στο επίκεντρο των συζητήσεων, το Φόρουμ για τη Δημοκρατία, το κόμμα του Thierry Baudet, το οποίο αποτελεί αντικείμενο έρευνας από τις υπηρεσίες πληροφοριών από το 2020 για τους φερόμενους δεσμούς του με τη Μόσχα.

Σας απομένει να διαβάσετε το 50,04% αυτού του άρθρου. Τα υπόλοιπα προορίζονται για συνδρομητές.

source

By kmk

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *